SPOILERfilm

Filmes kritikák, élménybeszámolók, vagy egyéb, filmmel kapcsolatos dolgok: TŐLEM

Címkék

Jézus Krisztus Szupersztár

2011.08.20. 19:59 LaciG

Nem titok, hogy én vevő vagyok szinte minden filmes stílusra, szóval thriller, horror, akció, kaland, krimi, minden jöhet, ami jó. A zenés filmek közül is rengeteget imádok - van köztük magyar is -, így én sem értem, miért csak most jutott el hozzám az 1973-as Jézus Krisztus Szupersztár. Tény, hogy ez a film nagy klasszikus, a hippi korszak filmes himnusza (és ez nem kicsit látszik meg rajta).

Első látásra nem tetszett: elég rosszkedvűen ültem neki elsőnek, és csak annyit láttam, hogy röhejes, hogy keverik a római kori ruhákat a maival (70-es évekbeli). Meg hogy vár helyett egy állványzaton álldogálnak a farizeusok. Mindebben csak annyit láttam, hogy csak a spórolás miatt csinálták így, mert hát mennyivel kerül többe, ha korabeli jelmezekbe lennének, mint így, hogy csak a saját ruháikban vannak. Persze így is biztos elment pár-ezer a filmre, főleg, hogy elmentek a valódi helyszínekre forgatni (amivel persze megint elérték, hogy ne kelljen építkezni, csak a romok között felvenni a jeleneteket). A zene természetesen nagyon jó volt, de azért egy kult-musicaltől (bár inkább rockopera, főleg, hogy nincs benne sima beszéd) ezt bőven el lehet várni.

Mára már párszor megnéztem, és egyre jobban szeretem. Az első és a végső jelenet rohadt ötletes, a vége még valahogy szomorú is. Nem akarok spoilerezni, nadehát egy Jézus filmben?? Gondolom nem titok, hogy a végén Jézus meghal. És akinek ez újdonság volt, az sürgősen fejelje lágyékon magát! Ami viszont hihetetlenül lenyűgözött engem, az az, ahogy a karakterek meg lettek írva. Bár én mindig így képzeltem el a Jézus-sztorit, azért jó látni filmen is. Jézus nem egy félisten, aki az emberek fölött áll. Ugyanolyan ember, mint bárki más, kivéve, hogy a feladata az lenne, hogy áldozza fel magát. Figyeljétek Jézus arcát, mikor először szóba jön, hogy meghal majd az emberekért (Hosanna)! Ugyanúgy reagál a dolgokra, mint ahogy én tenném, vagy bárki más. Kajafás se gonosz, csak egy nagyhatalmú ember, aki fél, hogy elveszti a hatalmát. Fél Jézustól, mert egyre több követője lesz, és ezért akarja eltenni láb alól. Pilátus egy szerencsétlen szélhámosnak hiszi őt, aki nem képes ártani neki, és nem akarja a vesztét, mert nem ártott senkinek, csak szimplán hülye. A "korszakkeveredésnek" köszönhetően pedig az egész kortalan lesz, ami bármikor megtörténhetne, akár még MA is. És ez az egész hippi dolog olyan atmoszférát ad az egész műnek, hogy legszívesebben én is ott táncolnék az emberekkel. Az egészen érződik, hogy ezt tényleg szívvel-lélekkel csinálták az alkotók, és hittek az egészben.

De a legnagyobb pozitívumot még nem mondtam el. A Jézus Krisztus Szupersztárban a nagybetűs JÉZUS testesül meg Ted Neeley alakításában. Hihetetlen jó alakítás volt, de nem csak a színészi teljesítménynek köszönhetően lettem libabőrös, mikor láttam. Olyan szent arca van, hogy az félelmetes. Nálam Ő Jézus, és pont.

Szóval... nem hagytam ki semmit? Nem.. nem hiszem.. akkor a végleges ítélet.. nem is tudom, hogy miért kéne levonnom egy pontot, de megérdemli a film, hogy ne nagyon kutakodjak: 10/10! Ha egy kicsit is érdekelnek a zenés filmek, vagy csak szeretnél látni egy jó alkotást, vagy szimplán meg akarod nézni, mert klasszikus, semmiképp ne hagyd ki!! (Természetesen VEDD MEG) http://xpress.hu/dvd/film.asp?FILMAZ=3488&VID=066-565504261-30635584222983450

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://spoilerfilm.blog.hu/api/trackback/id/tr353167457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása